Všeobecné zmluvné podmienky                                  

 

Obchodné a dodacie podmienky 

 

Dodávateľ nevykonáva stavebné úpravy prípadných nerovností stien, podláh, alebo stropu v priestoroch odberateľa, do ktorého dodáva dodávateľ montáž, ale vstavaný nábytok nerovnostiam podľa prípustných možností prispôsobuje.

 

Priestor musí byť pri zameriavaní a montáži úplne voľný a prístupný, musí mať položenú podlahu, hotové omietky a zárubne.

 

Pri zameraní priestoru meracím technikom a uzatvorením zmluvy, ktorá je platná dňom jej podpisu dodávateľom a odberateľom, uhradí odberateľ zálohu vo výške 50 % z celkovej dohodnutej ceny.

Doplatok dohodnutej ceny hradí ihneď po montáži.

 

V prípade dohodnutia platby zálohy bankovým prevodom začína dodacia lehota plynúť dňom pripísania zálohy na účet dodávateľa.

 

Termín montáže je dohovorený medzi dodávateľom a odberateľom telefonicky. Za týmto účelom je potrebné poskytnúť dodávateľovi aktívnu e-mailovú adresu medzi údaje na Zákazkovom liste.

V prípade zrušenia termínu montáže odberateľom 3 a menej dní pred dohovoreným a potvrdeným termínom montáže, alebo v prípade, ak v dohovorenom termíne montáže nebude možné montáž realizovať z dôvodu na strane odberateľa, bude zákazka realizovaná v náhradnom termíne a odberateľovi budú naúčtované k pôvodnej cene zákazky navýšené dopravné a servisné náklady. Tie sú spravidla vo výške 1-násobku ceny služby a servisných nákladov. V tomto prípade už nemusí byť termín montáže viazaný dohovorenou dodacou lehotou, náhradný termín mu bude poskytnutý podľa možností dodávateľa.

Napriek predpokladu, že montáž nezaberie (ak nie je dohovorené inak) viac ako jeden deň, nezaručuje dodávateľ, že montáž bude ukončená v dohovorený deň montáže.

 

Odberateľ potvrdzuje vykonanie prác a príjem tovaru bez výhrad uhradením celkovej ceny a podpisom prevzatia zákazky na Zákazkovom liste.

Výrobok alebo tovar je až do úplného uhradenia dohodnutej ceny majetkom dodávateľa.

Dodacia doba začína plynúť dňom zaplatenia zálohy v hotovosti, prípadne pripísaním úhrady zálohy na firemný účet a zároveň dňom podpísania dokumentov: Zákazkového listu so Všeobecnými obchodnými podmienkami a grafických návrhov.

V prípade nedodržania dodacej doby (montáže) potvrdenej v zákazkovom liste zo strany dodávateľa, si môže odberateľ nárokovať  vyplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,05% za každý deň omeškania dodania. 

 

 

Novostavby : Nové budovy zvyčajne uchovávajú vlhkosť v stenách a podlahách ešte počas niekoľkých mesiacov po ich dostavbe. Hlavne na severnej strane budov. Nie je žiadnou výnimkou, že keď sa nasťahujú prví obyvatelia, vlhkosť vzduchu je 90% a vlhkosť v konštrukcii stavby až 60%. Preto je veľmi dôležité, aby ste sa v takýchto prípadoch vyhli montáže akéhokoľvek nábytku priamo na stenu; je potrebné počkať, kým sa podlahy a steny vysušia. V prípade vašej nedočkavosti riskujete poškodenie nábytku spôsobený vlhkosťou (vlnenie, napuchnutie...) alebo vznik plesní. Je absolútne dôležité, aby sa zabezpečila cirkulácia vzduchu za nábytkom. Optimálna vlhkosť vzduchu je medzi 40% a 60%, kým optimálna teplota vzduchu je medzi 18 a 23 stupňov Celzia.

Zmeny: Zákazník je povinný akékoľvek zmeny, ktoré budú vykonané medzi zameraním a montážou a  ktoré majú vplyv na dodávaný tovar oznámiť v primeranom čase.  V prípade neoznámenia zákazník znáša tým vzniknuté náklady.  

 

Ostatné ustanovenia a záruky

Dodávateľ poskytuje na štandardný vstavaný nábytok z ponuky 2 roky záruku. Záruka začína plynúť odo dňa prevzatia zákazky.

 

Reklamačný postup

Držíme sa všeobecných štandardov pre priemyselnú výrobu.

Základ pre hodnotenie: bežný pohľad okom; za podmienok rozptýleného denného svetla (nie priame slnko alebo nasmerované umelé svetlo). Nepodliehajú hodnoteniu nedostatky, ktoré nie sú viditeľné počas bežného používania a umiestnenia, nedostatky na pomocných a prídavných súčastiach a nedostatky viditeľné iba upriamením priameho svetla na nich.

Základ pre hodnotenie harmónie a celkového dojmu: pohľadová vzdialenosť od 2-3 metrov

Hodnotenie detailov: zo vzdialenosti od 0,7 m, pri sklenených povrchoch od 1,0m

Ako so všetkým spotrebným tovarom, aj pri výrobe nábytku sa aplikujú aktuálne vedomosti týkajúce sa pohyblivých častí a súčastí interiérového dizajnu.

Iba náš reklamačný technik sa môže zaoberať vašou sťažnosťou. Reklamačný technik sa postará o vyhodnotenie situácie na mieste.

V prípade hodnotenia sťažnosti našou divíziou kvality a záruky musia byť poskytnuté nasledujúce údaje:

Reklamáciu odberateľ uplatňuje písomne na e-mailovej adrese: peterobzerapo@gmail.com. Pri podávaní reklamácie je potrebné predložiť potvrdený Záručný list s dátumom montáže.

Je nutné poskytnúť detailnú dokumentáciu / popis závady, vrátane identifikácie / podozrenia spôsobu vzniku sťažnosti a / alebo dôvod, vhodné sú minimálne 3 fotografie poškodenej časti z rôznych perspektív (pohľad na poškodenú časť zo vzdialenosti cca 50 cm spolu s nejakým pridaným referenčným objektom (napr. minca, pravítko ...), pohľad na celú poškodenú oblasť (prosíme vyznačiť poškodenie), celkový pohľad na poškodený kus nábytku (prosíme vyznačiť miesto poškodenia).

Pri dohodnutej návšteve reklamačného technika s Vami bude spísaný protokol o vybavení reklamácie. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní.

 

 

Technické špecifiká prevedení a použitých materiálov

Drevotrieskový konštrukčný materiál

Na výrobu nábytku sú použité vysoko kvalitné dosky z rôznych materiálov od renomovaných výrobcov. Nepokladajte horúce nádoby priamo na pracovné plochy; používajte podložky. Chráňte spoje a zadné panely od vlhkosti a priamej vody. V závislosti od použitého materiálu a jeho rozmerov, bežné používanie môže viesť k určitému ohýbaniu stolových plátov, políc, zásuviek, soklov atď. Je to dovolené v rámci certifikovaných štandardov a v prípade zachovania funkčnosti a bezpečnosti produktov. Drevotrieskový materiál reaguje na svoje okolie; hovoríme, že stále „pracuje“. V závislosti od vlhkosti, sa môže rozpínať (zduriť) alebo sa sťahovať (zmraštiť). Preto tento materiál potrebuje určitý čas na „ustálenie sa“.  Konštantná kvalita vzduchu by mala byť v rozmedzí : vlhkosť: medzi 40 a 60%, teplota: 18 až 23 stupňov Celzia. To sú podmienky, za akých bol  váš nábytok vyrobený. V zásade platí, že ak sa vy cítite dobre a pohodlne, cíti sa tak aj váš nábytok. Tak isto, ako vám nerobí dobre extrémne vysoká vlhkosť vzduchu alebo silné priame slnko, nerobí to dobre ani drevu. Odporúčame vám zaobstarať si teplomer a vlhkomer do vašich príbytkov, aby ste vaše ovzdušie mohli monitorovať.  Vysoká vlhkosť vzduchu prináša so sebou aj zvýšené riziko napadnutia plesňou, časom sa môžu vyskytnúť rozmerové rozdiely medzi horným plátom a korpusom, alebo sa môžu objaviť štrbiny pri kolíkoch. V prípade vysokej vlhkosti a veľmi veľkých výkyvov vo vlhkosti, sa môžu časti nábytku tvarovo deformovať (prehýbať výplne dverí), čo má za následok aj rozladenie kovania posuvných dverí.

 

Dištancie (medzery) medzi pevnými a pohyblivými časťami

Úplne nové výrobky môžu vykazovať rozdiely medzi prednými čelami a bočnými panelmi do 2 mm/ 1 m.

Medzi pohyblivými a  pevnými komponentmi nábytku je potrebný odstup jednotlivých prvkov - špára (medzera). Táto je nevyhnutná pre bezproblémové fungovanie pohyblivých časti nábytku. Ich kontinuálna spoľahlivosť závisí od ohľaduplného ovládania - manipulácie. Pohyblivé časti vyžadujú určitý rozsah a rozmerovú toleranciu v  závislosti od konštrukcie a  použitých materiálov. Najväčšia povolená tolerancia medzi spojmi rovnakej šírky v rámci jedného kusu nábytku je ± 25% od želanej šírky spoja, maximálne však 1mm na 1 bm dĺžky spoja. Vstavané skrine sú výnimkou; pri nich - ak je to potrebné - je povolená tolerancia 2mm na 1 bežný meter spoja.  

 

Kovové prvky

Na výrobu viditeľných kovových častí a súčastí sa používajú  materiály ako, eloxovaný prípadne lakovaný hliník. Farba kovu sa môže javiť odlišná kvôli odrazu svetla.

 

Nábytkové kovanie

Nábytok je vybavený vysokokvalitným kovaním. Napriek tomu tiež vyžaduje pravidelnú údržbu. Aby zachovali plnú funkčnosť, z času na čas potrebujú doladiť, hlavne v prípade, ak sa začínajú uvoľňovať.

 

Systémy posuvných dverí

V prípade použitia dobehových mechanizmov  dverí (pri použití vysokých a úzkych dverí) je z konštrukčného a funkčného hľadiska kalkulovaná výška uchopenia dverí v ich strede, čo pri štandardnej vstavanej skrini (výška skrine 2350-2700mm)  predstavuje výšku 1,5m od spodku dverí.  V prípade posúvania dverí v nižšej pozícií uchopenia, majú posuvné dvere tendenciu nakláňať sa, tento fakt nemôže byť považovaný za vadu výrobku, ale jeho nesprávne používanie. V závislosti na intenzite používania je potrebná občasná kontrola posuvného kovania a jeho nastavenie, napríklad polohovače dverí, kolieska (viď záručný list, návod na nastavenie a údržbu). Vstavané skrine sa konštrukčne prispôsobujú nerovnostiam priestoru v ktorom sú inštalované – nerovnosti podlahy, stien a stropu. Z dôvodu funkčnosti a z estetického hľadiska sú posuvné dvere nastavené k priľahlej bočnici tak, aby bola čo najmenšia medzera medzi dverami a bočnicou, preto dvere voči opačnej bočnici môžu vykazovať diferencie, ako následok nerovnosti priestoru a nie je možné ho považovať za nedostatok.

 

Sklo, zrkadlá, sklenené výplne dverí

Sklo, zrkadlá sú vyrábané metódou plaveného skla a vyhovuje bežným normám a smerniciam platným v EU.

PAMÄTAJTE: SKLO NIE JE ODOLNÉ VOČI POŠKRIABANIU!

 

Elektrické komponenty

Elektrické časti a svetlá musia zostať odkryté, aby sa predišlo ich prehriatiu. Je tiež dôležité, aby sa pri výmene nahradili súčiastkami rovnakých parametrov (riziko poškodenia transformátoru). Výlučne školení odborníci smú inštalovať elektrické komponenty. Venujte prosím pozornosť informáciám v návodoch od výrobcov a montážnym návodom.

 

Prípustné tolerancie

Prípustná tolerancia škár medzi pohľadovými (vonkajšími) dielmi vstavaného nábytku a podlahy, steny a stropu sú 4 mm (výnimkou je, ak je potreba väčšej dilatačnej škáry bočnice ku stropu, čo je v takom prípade vysvetlené), medzi vnútornými dielmi vstavaného nábytku (police, deliace dielce, priečky a pod.) a stenou je maximálne 8 mm. Prípustná tolerancia vnútorných dielov vstavaného nábytku a časťou steny, ku ktorej treba nábytkové diely dorezávať (nika, komín, radiátorové rúry, preklad, trám, elektrický rozvádzač, vypínač, zásuvka, a pod.) je 20 mm, ak nie je dohovorené pri uzatváraní zákazky iný rozmer alebo tolerancia.

Prípustná tolerancia veľkostí častí nábytku je 0,5%, nie však menej ako 3 mm.

Akrylovanie škár bielym akrylom na pohľadových dieloch vstavaného nábytku je iba po dohode odberateľa s montážnikom dodávateľa na mieste montáže

 

Možné vizuálne rozdielnosti povrchov materiálov:

  • drevotrieska s kresbou dreva - štruktúra dreva na vzorke nemusí zachytiť časť, ktorá je použitá na niektorom dielci, kde daná štruktúra môže byť viac, alebo menej výrazná (tento jav je zreteľný pri výrazných a veľkých kresbách dreva)
  • kresba dreva na jednotlivých dieloch materiálu nemusí vždy nadväzovať
  • fototapety - vykazujú určitú rozdielnosť vizualizácie vytlačenej na papieri a odtieňa  tapety nalepenej na drevotrieske, alebo pod sklom (ktoré je prirodzene so zeleným nádychom), taktiež extrémne zväčšenie fototapety spôsobuje pri niektorých fotkách iný vizuálny vnem
  • kresba, odtieň, povrch ABS hrán, krytiek, doplnkov voči drevotrieskovým materiálom môže v niektorých prípadoch vykazovať odchýlky z dôvodu použitia rôznych nosných materiálov pri ich výrobe a rozdielneho dopadu svetla na jednotlivé materiály

 

 

Dodávateľ a odberateľ berú na vedomie, že podpisom tejto objednávky je uzatvorená kúpna zmluva, ktorej predmetom je dodanie predmetu predaja – nábytku a doplnkov.

 

Súhlas so spracovaním osobných údajov:

Osobné údaje sú spracovávané v  súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a Zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Vaše osobné údaje spracovávame s vaším súhlasom, z dôvodu vytvárania databázy zákazníkov pre účely spracovania a vybavenia zákazky a pre vystavenie faktúry.